Saturday, January 25, 2014

ျမန္မာ့အေရး ဘာေရာင္ေပးမလဲ

ေတာ္လွန္ေရးေတြ၊ အေျပာင္းအလဲၾကီးေတြကို အေရာင္ေတြနဲ႔ ကင္ပြန္းတပ္ေပးထားတဲ့ “ကာလာ ရီေဗာ္လူးရွင္း” ဆိုတာေတြ တကမာၻလံုးမွာရွိပါတယ္။ ၁၉၈၆ ဖိလစ္ပိုင္မွာ အာဏာရွင္ကိုျဖဳတ္ခ်ႏိုင္ခဲ့တဲ့ လူထုလႈပ္ရွားမႈၾကီးကို “အဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး” လို႔ အမည္ေပးထားတယ္။ ၂ဝဝ၄ ယူကရိန္းမွာ ျဖစ္ပ်က္တာကို “လိမ္ေမာ္ေရာင္ေတာ္လွန္ေရး”၊ ၂ဝဝ၂-၂ဝဝ၅ ကူဝိတ္မွာ “အျပာေရာင္ေတာ္လွန္ေရး”၊ ၂ဝဝ၅ အီရတ္မွာ “ခရမ္းေရာင္ေတာ္လွန္ေရး”၊ ၂ဝဝ၉-၂ဝ၁၁ ေတြက အီရန္မွာ “အစိမ္းေရာင္ေတာ္လွန္ေရး” အမည္ေတြ ေပးခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၂ဝဝ၇ ျမန္မာ့သံဃာ့လႈတ္ရွားမႈကို “ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး” လို႔ နာမည္ေပးလိုက္ၾကတယ္။
ပန္းေတြနာမည္ေပးၾကတာလည္း ရွိေသးတယ္။ ၂ဝဝ၃ ေဂ်ာ္ဂ်ီယာ အျဖစ္အပ်က္ကို “ႏွင္းဆီေတာ္လွန္ေရး”၊ ၂ဝဝ၅ ကဇာစတန္မွာျဖစ္တာကုိ “က်ဴးလစ္ေတာ္လွန္ေရး”၊ ၂ဝ၁ဝ က်ဴနီးရွားမွာ “စပယ္ေတာ္လွန္ေရး”၊ ၂ဝ၁၁ အီဂ်စ္မွာ “ၾကာပန္းေတာ္လွန္ေရး” လို႔ အမည္ေပးတယ္။ စပယ္နာမည္က လူၾကိဳက္မ်ားတယ္။ ၂ဝ၁ဝ မွာစခဲ့တဲ့ အာရပ္ေႏြဦးကိုလဲ ေခၚတယ္။ ၂ဝ၁၁ တရုတ္မွာျဖစ္တာကိုလဲ ေခၚပါတယ္။ အခု ျမန္မာႏိုင္ငံက အေျပာင္းအလဲေတြကိုေကာ ဘယ္လို အေရာင္ေတြ၊ ပန္းေတြ အမည္ေပးၾကခ်င္ပါသလဲ။ “ၾကာေတာ္လွန္ေရး” ဘဲ သင့္မယ္ထင္တယ္။ ထူးျခားတဲ့ နမူနာတခုကေတာ့ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္တံုးက ယူဂိုဆလားဗီးယားမွာ ျဖစ္သြားတာကို “ဘူလ္ဒိုဇာ ေတာင္လွန္ေရး” တဲ့။ ဒါျဖင့္ရင္ ျမန္မာျပည္မွာ အခုျဖစ္ေနတာကို “ေထာ္လာဂ်ီေတာ္လွန္ေရး” လို႔ ေပးမလား။ ထြန္စက္ကို လူစီး၊ ပစၥည္းသယ္ လုပ္ေနရတာမို႔ မရွိသံုးယာဥ္၊ “တလြဲသံုးယာဥ္” ျဖစ္ပါတယ္။ “ကေန႔အေျပာင္းအလဲဟာ မရွိသံုး၊ တလြဲသံုး မျဖစ္ပါေစနဲ႔။” အခု ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ “ဒီမိုကေရစီရေနျပီ”၊ “မရေသးဘူး”၊ “အလင္းေရာင္ေတာ့ လွမ္းျမင္ေနရျပီ”၊ ဘာညာစသျဖင့္ ေဝဖန္အကဲျဖတ္မႈေတြ တေယာက္တမ်ိဳး ေျပာၾက၊ ေဟာၾက၊ ေရးၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ေဒါင့္ကေန ၾကည့္ၾကတာ မမွားပါ။ “အျပည့္အဝ” လို႔ေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူေတြကေတာင္မွ မေျပာၾကတာမို႔ ထူျပီး ျငင္းစရာ မဟုတ္ပါ။ အျပည့္အဝဒီမိုကေရစီ ရျပီဆိုရင္ ဘာေတြေကာင္းလာမွာလဲ ေမးရင္၊ “လြတ္လပ္ေရးရလို႔ ပေဒသာပင္ ေပါက္သလိုေတာ့ ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး” ဆိုတဲ့ သတိေပးခ်က္မ်ိဳးနဲ႔ အခုလဲ အတူတူလို႔ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ေမြးဇာတာ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ပေဒသာပင္လို႔ မေခၚထိုက္ေပမဲ့ ေရႊပင္၊ ေငြပင္၊ ေက်ာက္သံပတၲျမားပင္ ေတြေတာ့ ေပါက္ပါတယ္။ ဒိေနာက္မွာလဲ ေရႊရည္၊ ေရႊေငြ႔ေတြထြက္လာတယ္။ ႏွစ္ ၅ဝ ေက်ာ္အတြင္း ေျမက၊ ေရက ေပါက္သမွ်၊ ထြက္သမွ်ရဲ႕ အသီးနဲ႔အပြင့္ေတြကိုေတာ့ တပါတီတည္းကတခါ၊ တအုပ္စုတည္းကတခါ၊ ေမာင္ပိုင္စီးျပီး၊ သူတို႔ခ်ည္းသာ စားသံုးခဲ့ၾကတယ္။ တိုင္းျပည္ကေတာ့ စပါးက်ီဘဝကေန ဖြံ႔ျဖိဳးမႈ အနည္းဆံုးႏိုင္ငံ (အယ္လ္ဒီစီ) ဘဝ ေရာက္ခဲ့ရတယ္။ ႏိုင္ငံတကာက ေၾကြးျမီေတြေလွ်ာ္ျပစ္တဲ့သတင္းနဲ႔အတူ (အယ္လ္ဒီစီ) ဘဝကေန လြတ္ေျမာက္ေရးလမ္းစလို႔ ေျပာသံလဲ ထြက္လာပါတယ္။ ဒီေလသံေလး ၾကားဘို႔ရာ ၂၆ ႏွစ္ ၾကာပါတယ္။ (အယ္လ္ဒီစီ) ျဖစ္လာေအာင္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္နဲ႔ ၾကိဳးပမ္းတာကလည္း ၂၆ ႏွစ္ပဲၾကာခဲ့တာပါ။ အခု မတူေတာ့ဘူး ေျပာေနၾကသူကလဲမ်ားတယ္။ အေၾကြးေတြေလွ်ာ္ျပစ္လို႔ အေၾကြးသစ္ေတြ ယူႏိုင္လာတယ္။ ဒါကို ေရွးလူၾကီးမ်ားကေတာ့ “ဝမ္းသာစရာမွ မဟုတ္ပဲ” လို႔ ေျပာၾကပါမယ္။ ခုေခတ္က အေၾကြးယူႏိုင္တာကိုက ဂုဏ္ယူစရာမို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေခတ္မီလာျပီလို႔သာ မွတ္ယူပါေလ။ သတိထားဘို႔က အေၾကြးျပန္ဆပ္ႏိုင္မဲ့သူကိုသာ ေငြေခ်းေပးတာမို႔ ေၾကြးမ်ားမ်ားရေအာင္ ဘယ္လိုၾကံေဆာင္မလဲ။ ေၾကြးသစ္ေတြ ဆပ္ႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။ စီးပြါးေရးလုပ္ရာမွာ ကတိနဲ႔ ယံုၾကည္မႈက အေရးပါတယ္။ ကမာၻက ၂ဝ၁၂ အလြန္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို “လူယံုစာရင္း” သြင္းျပီတဲ့လား။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြကေကာ အစိုးရကို လူယံုစာရင္းသြင္းျပီလား။ ယံုၾကည္မႈဆိုတာ အဆင့္အျမင့္ဆံုး အကဲျဖတ္ခ်က္တခု ျဖစ္ပါတယ္။ အသိျဖစ္၊ မိတ္ေဆြျဖစ္၊ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ခ်စ္ခင္၊ အျပန္အလွန္နားလည္မႈဟာ တိုးတိုးလာရတယ္။ ေလးစာမႈရလာရင္ အေတာ္အဆင့္ျမင့္ေနျပီ။ ယံုၾကည္မႈဆိုတာက အထြတ္အထိပ္ဘဲ။ လူထုေပးတဲ့အမွတ္ ၂ဝ၁၅ မွာ အဆံုးအျဖတ္ ထပ္ေပးပါလိမ့္မယ္။ (ကာလ္ခ်ာ) ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္ေဝါဟာရကို “ယဥ္ေက်းမႈ” လို႔ ဘာသာျပန္သူက မ်ားတယ္။ အေလ့အထတခု သိသိသာသာ ၾကီးၾကီးမားမားျဖစ္လာတာကို ယဥ္ေက်းမႈလို႔ သံုးေလ့ရွိတယ္။ ဒါမ်ိဳးဟာ အမ်ားကေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံသံုးစြဲၾကတာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ ဥပမာ ရိုးရာဝတ္စားဆင္ယင္မႈကေန ေခတ္ဆန္လာတာကို လူအမ်ားစုက တစတစ လက္ခံလာၾကတယ္။ မေက်မနပ္နဲ႔ လိုက္လုပ္ရတာမ်ိဳးကို တိုက္ရိုက္ေျပာင္းျပန္ေဝါဟာရနဲ႔ Vulgar “ရိုင္းစိုင္းမႈ” လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ မတိုင္မီမွာ လခစားမွန္သမွ် အစိုးရလက္ေအာက္ခံခ်ည္းမို႔ အရာထမ္းအဆင့္ဆင့္ကေန ခိုင္းသမွ် ရံုးအလုပ္နဲ႔ ဆိုင္ဆိုင္ မဆိုင္ဆိုင္ လိုက္လုပ္ၾကရမယ္ဆိုတဲ့ “ျဗဴရိုကေရစီ ရိုင္းစိုင္းမႈ” ကို က်င့္သံုးခဲ့တယ္။ မဲထည့္ရာလဲ ျဖဴဆို ျဖဴၾကရ၊ မဲဆိုမဲၾကရတယ္။ ဒိေနာက္မွာ အမွန္ျခစ္ျခစ္ဆို ျခစ္ေပးၾကရျပန္တယ္။ ၾကိဳတင္မဲနည္းနာျဖစ္လာတယ္။ “ေရြးေကာက္ပြဲ ရိုင္းစိုင္းမႈ” ျဖစ္တယ္။ ၾကံခိုင္ေရးအသင္းထဲ မဝင္မေနရ အာဏာနဲ႔ သိမ္းသြင္းထားတဲ့ အဖြဲ႔ဝင္ဆိုတာေတြကလဲ မၾကိဳက္လဲလိုက္ၾကရျပန္တဲ့ “စည္းရံုးေရး ရိုင္းစိုင္းမႈ” တန္ခိုးနဲ႔ အဖြဲ႔ဝင္ဦးေရ တိုးေစခဲ့တယ္။ အလားအလာေတြ ဘာျဖစ္လာမလဲဆိုတာကို ကိုယ့္ႏိုင္ငံေနာက္ခံအျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္မွသာ ဆီေလွ်ာ္ပါလိမ့္မယ္။ လြတ္လပ္ေရးကို အရယူႏိုင္တာက ထူျခားလြန္းလွတဲ့ အေျပာင္းအလဲၾကီးျဖစ္တယ္။ ဒိေနာက္မွာ စစ္အာဏာသိမ္းတာ ႏွစ္ခါျဖစ္ခဲ့တာလဲ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏိုင္လွတဲ့ အေျပာင္းအလဲမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ၂ဝဝ၈ ေနာက္ပိုင္းမွာ တမူထူးျခားတာ အမွန္ပါ။ ၁၉၄၈ လြတ္လပ္ေရးကေန အုပ္စိုးေနသူ (အဂၤလိပ္) ေတြဟာ လံုးဝဥႆံု ေနရာဖယ္ေပးခဲ့ၾကရျပီး၊ သယ္မသြားႏိုင္တာ မွန္သမွ် ထားခဲ့ၾကရတယ္။ ပဌမစစ္အာဏာသိမ္းမႈေနာက္မွာ (ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ) ရဲ႕ လူတန္းစာအသစ္တခုက အရာရာကိုခ်ဳပ္ကိုင္လိုက္ျပီး၊ အရင္လူမွန္သမွ် အဖမ္းခံရ၊ ေထာက္က်ခံၾကရတယ္။ ဒုတိယ စစ္အာဏာသိမ္းမႈျဖစ္တဲ့ (နဝတ/နအဖ) ကေတာ့ လူေဟာင္းေတြ (မဆလ) ဟာ ေနရာကိုသာ ဖယ္ေပးရျပီး၊ ပုဂၢလိကပိုင္ပစၥည္းသာမက အမ်ားပိုင္ပစၥည္းကိုလည္း အေမြရေသးတယ္။ ၂ဝဝ၈ အလြန္ အေျပာင္းအလဲမွာ အရင္လူေတြ (ျပည္ခိုင္ျဖိဳး) ကဘဲ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္း၊ အမ်ားပိုင္ပစၥည္းသာမက ရာထူး၊ အာဏာ၊ ေနရာေတြကိုလဲ ဆက္ပိုင္ထားႏိုင္ၾကတယ္။ အဝတ္အစားေတာ့ ေျပာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုအေျပာင္းအလဲကို မရင့္တရင့္အေရာင္အမည္သာေပးသင့္ပါတယ္။ Olive green သံလြင္စိမ္းကိုေတာ့ စစ္တပ္အေရာင္ဆိုျပီး အသံုးမ်ားတယ္။ အစိမ္းေရာင္နဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ အေရာင္ကြဲေတြရွိတယ္။ အဂၤလိပ္လို Forest green သစ္ေတာစိမ္း၊ Asparagus green ကညြတ္စိမ္း၊ Moss green ေရညွိစိမ္း၊ Pine green ထင္းရွဴးစိမ္း၊ Tea green လက္ဖက္စိမ္း စသျဖင့္ရွိတယ္။ The Corn is Green ဆိုတဲ့ရုပ္ရွင္လို ျမန္မာဆန္ဆန္ နာမည္ေရြးေပးပါရေစ "ၾကာေတာ္လွန္ေရး" နဲ႔ "ေထာ္လာဂ်ီေတာ္လွန္ေရး" အျပင္ “ေျပာင္းဖူးစိမ္းအေျပာင္းအလဲ” လို႔။ ေဒါက္တာတင့္ေဆြ ၁၄-၁-၂ဝ၁၄