Tuesday, November 5, 2013

“သမီးအရြယ္ လူငယ္တေယာက္နဲ႔ စကားေျပာျခင္း”

သမီးကဆရာ့ရဲ႕လူနာမဟုတ္ပါ။ သမီးကဆရာ့ရဲ႕ အေတြးအျမင္ေတြကို ေလးစားတ့ဲလူသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သမီးနားထဲမွာ ငယ္ကတည္းက အေဖ့လႊမ္းမိုးမႈေအာက္မွာ ၾကီးခဲ့တာပါ။ သမီး ဗမာမဟုတ္ပါ၊ ခ်င္းပါ။ လူငယ္မို႔နဲ႔တူတယ္၊ နားမလည္ဘူး။ ျမစ္ၾကီးနားမွာ ခုေဆြးေႏြးေနတယ္။ အဲလူေတြကို ဘယ္လူထုက ေရြးေကာက္ထားလို႔လဲ။ လူထုက ေရြးေကာက္တာ ဆရာတို႔ကိုပါ။ ဗမာေခါင္းေဆာင္ေတြက လူထုကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္သလို တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ အားလံုးလည္း လူထုကိုယ္စားလွယ္ အစစ္မဟုတ္ပါဘူး။ သမီးအျမင္ မွားမ်ားေနလား။

• အဲလိုေမးတာ ေကာင္းတယ္။
• အဲဒီမွာ လက္နက္ကိုင္ထားသူေတြသာ ေဆြးေႏြးေနၾကတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ လက္နက္ခ်င္းမတိုက္ဘို႔ ေဆြးေႏြးၾကတာဆိုရင္ေတာ့ သဘာဝက်တယ္။
• ဒီလိုအရာမွာေတာ့ တိုးတက္လာတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ ၂ ဖြဲ႔မပါေသးဘူး။ တဖြဲ႔က အင္အား (လက္နက္နဲ႔ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ အေတာ္ၾကီးတယ္။) အဲဒီစာရင္းထဲ မဝင္တဲ့အဖြဲ႔မ်ိဳးလဲ က်န္ေသးတယ္။
• တိုင္းျပည္တခုမွာ လက္နက္ကိုင္ထားသူကသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနျပီး လက္နက္နဲ႔တိုက္ေနတာက ၾကာေတာ့ အရာရာ လက္နက္ပါမွဆိုျပီး ျမင္ထင္ေနၾကတယ္။
• ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ တိုက္ေနၾကတာကေတာ့ ေတာက္ေလွ်ာက္ရွိေနခဲ့တာပါ။ ေရွ႕တန္းတိုက္ပြဲေတြမွာ က်ဆံုးတဲ့ အေရအတြက္ထက္မနည္း အေသခံ-အနာခံျပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးနည္းလုပ္သူတြအတြက္ အကြက္ကေလး က်ယ္လာတယ္။
• ဆရာတို႔ ၁၉၉ဝ ေခတ္ကိုေတာ့ ခ်န္ျပစ္လိုက္ၾကျပီထင္တယ္။ ဘယ္တတ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။
• ႏိုင္ငံေရးစကားကို လႊတ္ေတာ္ထဲမွာသာ ေျပာရမယ္လို႔ဆိုတာ မွားတယ္။ ႏိုင္ငံအေရကို ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကခ်ည္း ေျပာႏိုင္တယ္ဆိုတာလဲ မမွန္ဘူး။
• မီဒီယာကေနလဲ ေျပာရမယ္။ လမ္းေပၚထြက္လဲ ေျပာရမယ္။ ဆိုရွယ္မီဒီယာကေနလဲ ေျပာၾကရမယ္။
• အစည္းအေဝးေတြ၊ ညီလာခံေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ေတြမွာ ေျပာၾကတာလဲ ေကာင္းပါတယ္။
• ကိုယ္စားျပဳမႈေမးခြန္းဟာ အေျဖရအေတာ္ကို ခက္တယ္။ အာဏာယူထားသူ-ရထားသူ၊ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ရထားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ၊ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲေနရာ အမ်ား-အနည္းရတဲ့ပါတီေတြ၊ ဒီအမ်ိဳးအစား အားလံုးအေပၚမွာ လက္နက္နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ ေငြေၾကးနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ ေဆြမ်ိဳးၾသဇာ-အာစရိဂုဏ္-ေဂါ့ဒ္ဖါးသာအရာနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ လႊမ္းမိုးထားတာေတြလဲ ရွိတယ္။
• ေတာ္ေတာ္တန္တန္ မမွန္ေသး-မျပည့္စံုေသးတာကိုေတာ့ နားလည္မႈေပးပါတယ္။
• လက္ရွိဖြဲ႔စည္းပံုကို “အင္းကြက္” လိုသံုးေနတာ မျပင္ေသးသေရြ႕ေတာ့ အစည္းအေဝးေတြ၊ ညီလာခံေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ေတြမွာ ဘာေတြ သေဘာတူမႈရေနေန အကန္႔အသတ္နဲ႔သာ ၾကိဳဆိုပါမယ္။
• ခုထိေတာ့ “စစ္စစ္ခ်င္း” နဲ႔ “လႊတ္လႊတ္ခ်င္း” သာေျပာေနၾကတယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၅-၁၁-၂ဝ၁၃

ပိပိ႐ိရိ နားမလည္ဘူး။ ဆက္ရွင္းျပေပးပါလား ေဒါက္တာ။


• တိုင္းရင္သား ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြနဲ႔ အၾကာၾကီး တြဲလုပ္လာခဲ့ပါတယ္။ “ဒီမိုကေရစီက အရင္၊ ဇက္ဒရယ္က အရင္၊ အတူတူလုပ္ယူရမယ္”။ “ဒီမိုကေရစီအခင္းအက်င္း မရွိေသးဘဲ ဖက္ဒရယ္မရႏိုင္”။ “သံုးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြေရး”။ (စစ္တပ္ + ေဒၚစုဦးေဆာင္တဲ့ ဒီမိုကေရစီအင္အားစု + တိုင္းရင္းသားအင္အားစု) ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးၾကဘို႔ ျဖစ္တယ္။ ဖက္ဒရယ္ဖြဲ႔စည္းပံုတခု အဆင့္ဆင့္ေရးျပီး ရထားတာလဲရွိျပီ။ (သံုးပြင့္ဆိုင္ကို ကုလသမဂၢဆံုးျဖတ္ခ်က္ထဲအထိ ပါလာေအာင္ အေဝးေရာက္အစိုးရက လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။)
• ဒါေတြဟာ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲေနာက္မွာ မွိန္မွိန္လာပါေတာ့တယ္။
• ျငိမ္းခ်မ္းေရးေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ အားလံုးပါလာတယ္။ အသစ္ေတြ ေပၚထြန္းလာတယ္။ ႏွစ္ပြင့္ဆိုင္ကို လက္ခံလိုက္တဲ့သေဘာ ျဖစ္လာတယ္။
• ႏွစ္ပြင့္ဆိုတာေတာင္မွ ေမးခြန္းေမးသူက ဘယ္သူေတြက ဘယ္ေလာက္ ကိုယ္စားျပဳသလဲဆိုတာ ေမးတယ္။
• ၁၉၆၂ ေဖေဖၚဝါရီလထဲမွာ အစည္းအေဝးေတြလုပ္တံုးက အစိုးရဆိုတာလဲ လူထုကေန တကယ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ႔ ေရြးထားတာျဖစ္တယ္။ အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကလဲ အထင္ကရ ေခါင္းေဆာင္ေတြက ဦးေဆာင္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ (ဦးႏု၊ ေစာခြန္ခ်ိဳ၊ ဒူးဝါးေဇာ္လြန္း၊ ကပၸတိန္မန္းတံုနုန္း၊ ဦးထြန္းျမင့္ (ေတာင္ၾကီး)၊ ဦးစိန္၊ ဝိဓူရသခင္ခ်စ္ေမာင္၊ ဦးဘေဆြ၊) အဲဒီတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ သူတို႔ကို ကိုယ္စားမျပဳပါဘူးလို႔ အျငင္းပြါးတာမ်ိဳး မၾကားရဘူး။
• အဲဒီကာလမွာ စစ္တပ္ဆိုတာ အာဏာသိမ္းဘို႔သာ အကြက္ေခ်ာင္းေနခဲ့တယ္။
• အခုအခင္းအက်င္းနဲ႔ အေတာ္ၾကီး မတူပါ။
• ကေန႔ကာလမွာေတာ့ စစ္တပ္က စစ္ေရးအရလဲအေရးပါေနတာမို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
• လက္ရွိအစိုးရကို (ဖဆပလ) အစိုးရလိုေတာ့ တန္ဘိုးတူ မထားႏိုင္ပါ။
• ကြ်န္ေတာ္က ဗမာဆိုတာျဖစ္ေနလို႔ ေျပာရတာလဲ အလြန္မတန္ခက္ခဲတယ္။ သူတို႔တေတြဘဲ လုပ္ၾကေပမဲ့ အားလံုးအတြက္ပါ ေကာင္းလာမွာဆိုရင္ေတာ့လဲ ခ်ီးက်ဴးေထာပနာျပဳပါမယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ