Monday, July 1, 2013

ကိုယ္ပိုင္မ်က္စိနဲ႔ၾကည့္ျခင္း

(ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေနတာေတြကုိ ႏိုင္ငံတကာမီဒီယာမ်ားလဲ တင္ျပေနၾကတယ္။ အခုျဖစ္ေနဆဲ ဘာသာေရးအေျခခံ အေၾကာင္းေတြကို သူတို႔တင္ဆက္တာ၊ ေဝဖန္တာေတြဟာ တကယ့္အရွိတရားနဲ႔ ကြာသလားလို႔ ထင္တာနဲ႔ အဂၤလိပ္လို တပုဒ္ေရးပို႔လိုက္ပါတယ္။ အဲဒါကို ျမန္မာလိုျပန္ေရးပါရေစ။ ႏိုင္ငံတကာ (ႏိုင္ငံျခားသား) ကို ထုေခ်တဲ့ သေဘာလဲ ျဖစ္တယ္။ တျပိဳက္နက္တည္းမွာ ႏိုင္ငံတကာစံေတြကိုသံုးျပီး (ျမန္မာျပည္သား) ေတြလဲ ခ်ိန္ထိုးေနၾကတာမို႔ ျမန္မာလိုပါ ေရးရတာလဲ ျဖစ္ပါတယ္။)

(တိုင္းမ္) မဂၢဇင္းက “တိုင္းမ္ ဗုန္း” နဲ႔တူတယ္။ သူ႔သက္ေရာက္မႈေတြက အလွမ္းရွည္သလားမေမးနဲ႔၊ တေစာင္မွ ျပည္တြင္းထဲ မေရာင္းရေသးခင္မွာ အေဝးၾကီးအထိ တြန္းပို႔လိုက္ႏိုင္တယ္။ မီဒီယာအားေကာင္းခ်က္ကေတာ့ မီးကိုလဲ ျငိမ္းသတ္ေပးႏိုင္သလို ျမန္မာျပည္မွာ ေလာင္ေနတာကိုလဲ ေလာင္စာထိုးေပးႏိုင္တယ္။

ရာစုႏွစ္တဝက္ၾကာ ဆံုးရွံဳးခဲ့ရတာေတြကို ရင္းစားရဘို႔ ၾကိဳးစားေနရခ်ိန္မွာ မေမွ်ာ္လင့္တာေတြေရာ တြက္ခ်က္ျပီးယူရတဲ့ အႏၲရာယ္ေတြဟာ ေန႔တိုင္းမဟုတ္ေတာင္ ရက္သတၲပါတ္တိုင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတယ္။ ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ မီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြဟာ ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ မဟုတ္ေသးေပမဲ့ အားတက္စရာေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ေတာ့ ကမာၻကေန ၂ဝ၁၂ ဇြန္လထဲ ရခိုင္ျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းက အၾကမ္းဖက္မႈကို ျမင္ခဲ့ၾကရတယ္။ ကံဆိုးလွတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ တန္းစီျပီးျဖစ္လာမဲ့အရာကို စနက္တံျဖဳတ္သလို ျဖစ္ခဲ့ေစတာကေတာ့ ၂၆-၅-၂ဝ၁၂ ေန႔မွာ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီးတဦးကို ေဒသခံမြတ္ဆလင္ဘာသာဝင္ ေယာက္်ားေတြကေန အုပ္စုလိုက္ အဓမၼက်င့္ ခံခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ လူပုဂၢိဳလ္တဦးဟာ သမိုင္းဝင္အျဖစ္အပ်က္ေတြမွာ ကဗ်ည္းတပ္ခံရေလ့ရွိပါတယ္။ ျဗိတိသွ် အစိုးရကေန ၾကိဳးေပးကြပ္ျမက္ခံခဲ့ရတဲ့ သၡင္ဘိုးလွၾကီးဟာ အလုပ္သမား ဆရာစံက ေတာင္သူလယ္သမား လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ သူရဲ႕ေကာင္းေတြ ျဖစ္တယ္။ ျဗိတိသ်ွပုလိပ္ကေန တုတ္နဲ႔ရိုက္လို႔ ကြယ္လြန္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ဟာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈရ့ဲ သူရဲ႕ေကာင္း ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာစစ္တပ္က ပဌမဆံုး ေသနတ္နဲ႔ပစ္သတ္ခံခဲ့ရတဲ့ ကိုဖုန္းေမာ္ဟာ ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈမွာ အာဇာနည္ ျဖစ္လာတယ္။ မသီတာေထြးကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ မြတ္ဆလင္ အဓိကရုဏ္းမွာ တန္ဆာခံျဖစ္ရရွာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကမာၻက ေမ့သြားေလာက္ပါျပီ။

မွန္ပါတယ္ လူနည္းစုေတြဟာ တကမာၻလံုးမွာ အႏွိမ္ခံေနၾကရပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာသာ မဟုတ္ပါ။ ၉ဝ% ဗုဒၶဘာသာရွိတဲ့ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ၊ တိတိက်က်ဆိုရရင္ ၉၅% ဗုဒၶဘာသာရွိတဲ့ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ မြတ္ဆလင္ေတြဟာ လူနည္းစုေလးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာ ျပႆနာေပါက္ဖြါးရာျဖစ္တဲ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းက ဘူးသီးေတာင္နဲ႔ ေမာင္းေတာ ျမိဳ႕နယ္ႏွစ္ခုမွာေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက လူနည္းစုပါ။

(တိုင္းမ္) မဂၢဇင္းအဖံုးနဲ႔ ေဆာင္းပါးႏွစ္ခုလံုးကို တုန္႔ျပန္မႈေတြ အေတာ္ၾကီးက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္လာေစပါတယ္။ ျမန္မာဘာသာနဲ႔ ထုတ္လႊင့္ၾကတဲ့ (ဘီဘီစီ)၊ (ဗြီအိုေအ)၊ (အာရ္အက္ဖ္ေအ) နဲ႔ (ဒီဗြီဘီ) ေရဒီိယိုေတြကေန စကားဝိုင္း ေဆြးေႏြးခန္းနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းေတြ တင္ဆက္ၾကပါတယ္။ ျပည္တြင္းပံုႏွိပ္မီဒီယာမ်ားကလဲ အက်ယ္တဝံ့ ေဖၚေျပေပးၾကပါတယ္။ (ေဖ့စ္ဘြတ္) မွာေတာ့ စိတ္ကူးေကာင္းတဲ့ ဘာသာေရးအယူအဆေတြေရာ ရင့္သီးတဲ့ အသံုးအႏွဳန္းေတြပါ ေရာေထြးေနတာဟာ အခုစာေရးေနခ်ိန္အထိ မိနစ္တိုင္းမွာ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ “(ေဖ့စ္ဘြတ္) ဟာ တကယ့္ကို ဗြက္ထေနတာပါ။”

အခြင့္အေရးမ်ားအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူေတြကေန ေရာေထြးေနတဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြ ေပးၾကပါတယ္။ “သေဘာတူတယ္”။ “သေဘာမတူဘူး”။ ဦးဝီရသူကေတာ့ သတင္းေရးသူဟာ သူ႔အင္တာဗ်ဴးကို တမ်ိဳးတမည္ ျပဳျပင္ထားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အစိုးရကေန (တိုင္းမ္) ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိခြင့္ကို ပိတ္လိုက္တဲ့အခါ ျမန္မာ့မီဒီယာက သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ဘက္ကေန စိုးရိမ္ေၾကာင္း တေယာက္ျပီးတေယာက္ ထုတ္ေျပာၾကတယ္။ ျမန္မာမီဒီယာ အေတာ္ကို အေျပးသန္ပါလားလို႔ အကဲျဖတ္မိပါေတာ့တယ္။ အစိုးရကမၾကာမၾကာ၊ မီဒီယာက တခါတခါ လူအမ်ားစုနဲ႔ မတူတတ္ပါ။

စစ္အစိုးရကိုသာ ေက်းဇူးတင္ရမလိုျဖစ္ေစတာကေတာ့ လူေတြဟာ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာျဖစ္ျဖစ္ သံသယမ်က္လံုးေတြနဲ႔သာ ၾကည့္တဲ့အေလ့အထ ရေနၾကပါျပီ။ အစိုးရကေန ဘာလုပ္လိုက္ လုပ္လိုက္ ေကာင္းတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္တာက ေကာင္းအံုးေတာ့လဲ “ဘာလို႔ ဒီလိုလုပ္တာလဲ”၊ “ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာရွိလဲ” လို႔ အျမဲစဥ္းစားၾကတယ္။ ယံုၾကည္မႈ ကြာျခားခ်က္က နက္လွပါေသးတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူမ်ိဳးေရးအဓိကရုဏ္းေတြျဖစ္ဘူးပါတယ္။ ဥပမာ ၁၉၃ဝ နဲ႔ ၁၉၃၈ ကုလား-ဗမာအဓိကရုဏ္း။ ဒါေပမဲ့ အာဏာရွင္ေဟာင္း ဦးေနဝင္းလက္ထက္စျပီး၊ ၁၉၆၇ တရုပ္-ဗမာ အဓိကရုဏ္း အပါအဝင္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးေရးနဲ႔ ဘာသာေရး ပဋိပကၡေတြကိုေတာ့ စစ္အုပ္စုကေန ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြါးေရအစရွိတဲ့ ျပႆနာေတြကေန လူေတြကို အာရံုေျပာင္းေစေအာင္ တမင္တကာ ဖန္တီးတာဘဲလို႔ ယူဆသူကမ်ားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ျဖစ္ပါမယ္၊ အခုျဖစ္ေနတဲ့ ဘာသာေရးအေျခခံ အၾကမ္းဖက္မႈေတြမွာ ဘုန္းၾကီးေတြဘက္ကေန မလိုက္သူေတြဟာ အစိုးရအလိုေတာ္ရိေတြလို႔ သံသယရွိၾကသလို၊ ဒီလိုျပႆနာျဖစ္ရတာလဲ အစိုးရပါတီရဲ႕လက္ခ်က္ ကင္းပါရဲ႕လားလို႔ သိခ်င္ေနၾကပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကလဲ မဟုတ္ဘူးေျပာဘို႔ ခက္တာက ၂ဝ၁၅ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲကလဲ သိပ္မေဝးေတာ့တဲ့အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာလာဆယ္မွာဘဲ အာဏာရပါတီအာေဘာ္ ျပည္ေထာင္စု ေန႔စဥ္သတင္းစာမွာ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းနဲ႔ ေထာက္လွမ္းေရခ်ဳပ္ေဟာင္းရဲ႕သတင္းကို ေဖၚျပလာျပန္ပါတယ္။ ၁၉၆၂ ကေန ၂ဝ၁ဝ အထိ (မဆလ)၊ (နဝတ) နဲ႔ (နအဖ) လက္ထက္ေတြတိုင္းမွာ လူအမ်ားမသိေအာင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေအာ္ပေရးရွင္းေတြမွာ ေထာက္လွမ္းေရးကေန လိႈ႕ဝွက္လုပ္တာေတြလို႔ လူထုက အခိုင္အမာ ယူဆထားၾကပါတယ္။

အခက္ခဲဆံုး ေမးခြန္းၾကီးကေတာ့ မ်က္ႏွာဖံုးရွင္ ဘုန္းၾကီးဟာ “ဟီးရိုး” လား၊ “ဗီလိန္” လားဆိုတာပါ။ ေနာက္ျပီး (တိုင္းမ္) ေဆာင္းပါးဟာ မွ်တသလား၊ အခ်က္အလက္မွန္ပါရဲ႕လားလို႔လဲ စကားစစ္ထိုးေနၾကဆဲပါ။ ျမန္မာလူထု အမ်ားစုကေတာ့ မ်က္ႏွာဖံုးစာတမ္းျဖစ္တဲ့ “အၾကမ္းဖက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာ” ဆိုတာဟာ ဗုဒၶဘာသာတခုလံုးကို ေစာ္ကားတယ္လို႔ ထင္မွတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လဲ ေဆာင္းပါးကို သေဘာမတူဘူးလို႔ မေျပာႏိုင္သူေတြလဲ ရွိပါတယ္။ သူတို႔ကိုေတာ့ ႏိုင္ငံျခားကေန (အင္ပို႔) လုပ္ထားတဲ့ မ်က္မွန္နဲ႔တပ္ၾကည့္ျပီး သဘာဝမ်က္လံုးနဲ႔ မၾကည့္ၾကသူေတြလို႔ အထင္ရွိၾကပါတယ္။

လက္စားေျခမႈကို မေလးရွားမွာ အလုပ္သြားလုပ္ေနရသူ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအၾကားမွာ ေတြ႔ခဲ့ရပါျပီ။ ခံရသူေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္လို႔ ထင္မွတ္ခံရသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္တရစရာ ေကာင္းတာကေတာ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြနဲ႔ အတူတူေနထိုင္းလာခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာမြတ္ဆလင္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔မွာ ျငိမ္ေနၾကပါေတာ့တယ္။ ဇာတ္လမ္းကဆံုးေသးမွာ မဟုတ္ေလာက္ပါ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဘက္ကေန လုပ္ျပီးတာေတြအျပင္ လုပ္ႏိုင္စရာေတြ လာႏိုင္ပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုးသာဓကတခုကေတာ့ ၂၇-၆-၂ဝ၁၃ ေန႔မွာ မိုဘိုင္း တယ္လီဖုန္း လိုင္စင္ကို ကာတာႏိုင္ငံက ကုမၸဏီတခုကို ခ်ေပးလိုက္တာကို မြတ္ဆလင္ႏိုင္ငံကျဖစ္တယ္ဆိုျပီး စိတ္ဆိုးသူေတြက ဆိုးၾကတာကို ေဖ့စ္ဘြတ္မွ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။

၂၇-၆-၂ဝ၁၃ ေန႔မွာဘဲ သံဃာေတာ္ ၁၅ဝဝ တက္ျပီး တိုင္းျပည္တဝွမ္း ေလးစားအားထားတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြပါ တက္တဲ့ အစည္းအေဝးၾကီးကေန (တိုင္းမ္မဂၢဇင္း) ကို ရွံဳ႕ခ်လိုက္ျပီး၊ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒၾကမ္းဆိုတာကို ေထာက္ခံမႈရေအာင္ လုပ္ဘို႔ သႏၷိ႒ာန္ခ်လိုက္ၾကပါတယ္။ ေဒသဆိုင္ရာအစိုးရကေန ဘဂၤါလီအမ်ိဳးသမီးေတြကို ကေလး ၂ ေယာက္ထက္ပိုမယူရလို႔ လုပ္မဲ့သတင္း ထြက္တဲ့အခ်ိန္မွာ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရးေတြအတြက္ လႈတ္ရွားေနသူေတြက က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ကန္႔ကြက္လိုက္ၾကပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည့္ကေတာ့ ဥပေဒတရပ္ဟာ အားလံုးကို ညီတူမွ်တူ ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ မူသေဘာကို ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။

ျပင္ဆင္ဘို႔ရာ ေတာင္းဆိုမႈေတြမ်ားမ်ားလာေနတဲ့ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳႏိုင္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ေပါင္း (၁၆) ခုရွိတာပါ။ မတူျခားနာမႈေတြ အမ်ားအျပားရွိတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဖက္ဒရယ္မူသာ သင့္တယ္လို႔ တင္ျပထားတာ ၾကာပါျပီ။ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ သဘာဝအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဘာသာတရားအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လိုအပ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြဟာ ေနရာေဒသတိုင္းမွာ မတူတာမို႔ ဥပေဒတရပ္ဟာ အားလံုးကို လႊမ္းျခံဳသင္တယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္တာေရာ မျဖစ္ႏိုင္တာပါ ရွိပါလိမ့္မယ္။ တတိုင္းျပည္လံုးအတူတူ၊ တကမာၻလံုးအတူတူဆိုတဲ့သေဘာဟာ (ယူနစ္ထရီ) တျပည္ေထာင္မူနဲ႔ သြားတူေနပါတယ္။

ရခိုင္မွာျဖစ္ခဲ့တာအေပၚမွာ ကမာၻ႔တုန္႔ျပန္မႈဟာ ထင္မွတ္ထားတာထက္ အဆၾကီးမားခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ တရားခံလို႔ ယူဆႏိုင္တယ္။ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ ဥပေဒကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြကေန ျပင္ဘို႔ေတာင္းဆိုလာၾကတယ္။ ကုလသမဂၢလဲ ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မခံခ်င္သူေတြဘက္က ၾကည့္ရင္ “ဗုဒၶဘာသာဟာ ျခိမ္းေျခာက္ခံလာေနရျပီ၊ နယ္စပ္ေတြကေန က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားလာေနျပီ” လို႔ မွတ္ယူလာၾကျပီးသကာလ ဒါကိုကာကြယ္ခ်ိန္က်ျပီလို႔ ယူဆလာေစပါေတာ့တယ္။ သူတို႔က ခႏၲီနဲ႔ ေမတၲာတရားကို တခ်ိဳ႕သူေတြကေန ေငြအင္အားနဲ႔ တလြဲအသံုးခ်ေနၾကျပီလို႔ မွတ္ယူလာၾကတယ္။ တိုင္းျပည္အခ်ဳပ္အျခာနဲ႔ ဘာသာတရားကိုပါ ထိပါးလာေနျပီလို႔ ထင္ၾကပါတယ္။ အျဖစ္မွန္ထဲမွာ ေသေက် ထိခိုက္ခံရသူေတြထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္သူေတြ ပါဝင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာကို အက်ည္းတန္ေစျပီး၊ တိုင္းျပည္နာမည္ကိုပါ ထိခိုက္လာေစပါေတာ့တယ္။

အဆိုျပဳထားတဲ့ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒအရ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ဟာ ဘာသာျခားကို လက္ထပ္ေပမဲ့ သူ႔ဘာသာကေန အတင္းေျပာင္းခြင့္ကို ပိတ္ပင္ထားပါမယ္။ တက္ၾကြလႈတ္ရွားသူေတြက ဒါဟာ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈ ျဖစ္တယ္လို႔ ကန္႔ကြက္ၾကပါတယ္။ လက္ေတြ႔မွာေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ သတို႔သားကေနျဖစ္ျဖစ္၊ သတို႔သမီးကေနျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ကိုယူရင္ ဗုဒၶဘာသာကိုသာဝင္ရမယ္လို႔ လူကိုယ္တိုင္ကေရာ၊ လက္ရွိတည္ဆဲဥပေဒကပါ အတင္းအၾကပ္ မလုပ္ပါ။ ေျပာင္းျပန္အျဖစ္ေတြသာ တကယ္ရွိေနပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမိသားစုထဲမွာ တေယာက္တည္းျဖစ္ေနရင္ ဖိအားေတာ့ ရွိခ်င္ ရွိမွာေပါ့။

ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြကေန “ဒီဥပေဒၾကမ္းဟာ အမ်ိဳးသမီးရဲ႕ ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ဘက္ကေန အကာကြယ္ေပးတာ” လို႔ ရွင္းထားပါတယ္။ ေထာက္ခံတယ္၊ မေထာက္ခံဘူး၊ မေျပာေသးပါ။ ေဝဖန္သမႈျပဳတဲ့အခါမွာ အေမေမြးမ်က္စိနဲ႔၊ တည့္တည့္ ၾကည့္သင့္ေၾကာင္းကိုသာ ေရးပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ (စီနီယာ) တခ်ိဳ႕နဲ႔လဲ ကြဲလြဲခ်င္ ကြဲလြဲေနပါလိမ့္မယ္။

ေျမာက္အေမရိကားနဲ႔ ဥေရာပတိုင္းျပည္ေတြမွာ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာျဖစ္လာလာ ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားဘို႔အတြက္ အားလံုး ျပင္ဆင္ထားျပီးျဖစ္ေနၾကပါျပီ။ ျမန္မာႏိုင္ငံကေတာ့ မျပင္ႏိုင္ေသးပါ။ ဒီကေန ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ “ယူနီဗာဆယ္စံေတြ”၊ “ဂလိုဘယ္ ကိုက္တံေတြ” နဲ႔တိုင္းရင္ အံမဝင္ေသးတဲ့ဘဝမွာသာ ရွိပါေသးတယ္။ အေသခံဗံုးခြဲမႈေတြျဖစ္ျဖစ္၊ (ဒရုမ္း) ဗံုးက်ဲတာျဖစ္ျဖစ္ဟာ ျမန္မာျပည္မွာ ေနရာမရွိသင့္ပါ။ “ထင္ျမင္မွတ္ယူေနတဲ့ ဘာသာေရးအႏၲရာယ္ဆိုတာ တကယ္မရွိဘူးလို႔ ေသခ်ာတဲ့ေန႔မွာ ဗုဒၶဘာသာတက္ၾကြလႈပ္ရွားမႈဟာ အလိုလို ေအးေဆးသြားစရာအေၾကာင္း ရွိပါတယ္။”

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၁-၇-၂ဝ၁၃