Wednesday, May 22, 2013

ျမန္မာျပည္ တံခါးပြင့္လာရင္ အိႏၵိယအတြက္ ပူပင္စရာျဖစ္

တရုပ္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ (လီေကကြင္း) ရ့ဲလတ္တေလာ အိႏၵိယခရီးစဥ္အတြင္းမွာ ဘဂၤလားဒက္၊ တရုပ္၊ အိႏၵိယနဲ႔ ျမန္မာ စီးပြါးေရး ေလးႏိုင္ငံ စၾကၤလမ္းေဖၚေဆာင္ေရးကို သေဘာတူခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီကေန အာရွေစ်းကြက္ၾကီး ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ပိုမိုနီးကပ္တဲ့ ဆက္ဆံေရးကို တိုးျမွင့္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ တရုပ္-အိႏၵိယဆက္ဆံေရးဟာ ပိတ္ဆို႔ခံရသလို ျမင္ရပါတယ္။ ဒါကေတာ့ သေဘာတူညီမႈ မရႏိုင္ေသးတဲ့ နယ္စပ္အေရးေၾကာင့္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ရတာပါ။

တရုပ္ကေန အေရွ႕ေတာင္အာရွနဲ႔ အိႏၵိယကို မီးရထားနဲ႔ ကားလမ္းေတြက မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အက်ိဳးေတြ ရေစပါလိမ့္မယ္။ အိႏၵိယကို တရုပ္နဲ႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ဥပမာ ထိုင္းႏိုင္ငံစီးပြါးေရး ဖြံ႔ျဖိဳးမႈထဲကို ဆြဲသြင္းမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျပိဳင္ဆိုင္မႈ လုပ္ေနရတဲ့ အားၾကီးတဲ့ျပိဳင္ဘက္ေၾကာင့္ အိႏၵိယဟာ သူ႔ေစ်းကြက္ကို ပိုဖြင့္ေပးလာရပါလိမ့္မယ္။ ျပိဳင္ဆိုင္မႈေၾကာင့္ဘဲ အိႏၵိယဟာ အေရွ႕ေမွ်ာ္ေပၚလစီအေပၚမွာ အားကိုးယံုၾကည္မႈတဲ႔ တိုးတက္ေစေရး လုပ္ေဆာင္လာစရာ ရွိပါတယ္။

မၾကာေသးခင္က ကြ်န္ေတာ္ ထိုင္းႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္းက နာမည္ၾကီး (ဆူခြန္ထိုင္း) ကို ကားေမာင္းသြားခဲ့ပါတယ္။ အေရွ႕ဖက္မွာ လာအိုနဲ႔ ဗီယက္နမ္၊ အေနာက္ဖက္မွာ ျမန္မာ၊ ဘဂၤလားဒက္ရွ္နဲ႔ အိႏၵိယတို႔နဲ႔ ဆက္ေနပါတယ္။ ဒါ့ျပင္ တရုက္ျပည္ ယူနန္ျပည္နယ္က ကူမင္း နဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံျမိဳ႕ေတာ္ ဘန္ေကာက္နဲ႔လဲ ဆက္ထားပါေသးတယ္။ ကီလိုမီတာ ၉ဝ အကြာမွာ နယ္စပ္မ်ဥ္းျဖတ္သန္းရာ ျမန္မာနဲ႔ နယ္ခ်င္းဆက္စပ္ေနတဲ့ မဲေဆာက္ျမိဳ႕ျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္လံုးမွာ ကုန္စည္ေတြအျပည့္နဲ႔ ထရပ္ကားေတြ သြားလာေနၾကပါတယ္။

ဒီေနရာဟာ ထိုင္း၊ တရုပ္ကေန ျမန္မာျပည္ကို သြားရာ အေရးပါတဲ့ဂိတ္ေပါက္ျဖစ္ပါတယ္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွရဲ႕ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးေနရာ မဲေဆာက္ဟာ တရုပ္-ျမန္မာ နယ္စပ္က မူဆယ္ျပီးရင္ ဒုတိယအၾကီးဆံုးပါဘဲ။

ဒါေပမဲ့ ႕႕႕
မဲေဆာက္ကေန ျမန္မာျပည္က ေမာ္လျမိဳင္ဆိပ္ကမ္းအထိလမ္းဟာ ကီလို ၁ဝဝ ေက်ာ္သာရွည္ေပမဲ့ ၾကမ္းတမ္းလွပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ကားႏွစ္စီးသာ သြားႏိုင္ပါတယ္။ ေမာက္လျမိဳင္ကေန ရန္ကုန္ကိုသြားရာလမ္းဟာလဲ ထူးမျခားနားပါဘဲ၊ ျမန္မာျပည္မွာ ကားလမ္းနဲ႔ရထားလမ္းေတြဟာ ထိုနည္းႏွင္ႏွင္သာျဖစ္ၾကပါတယ္။ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရး ေႏွးေကြးတာမို႔ အိႏၵိယအဖို႔ တရုပ္နဲ႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွရဲ႕ စီးပြါးေရးဖြံျဖိဳးမႈကို တိုက္ရိုက္အက်ိဳးမရရွိႏိုင္ပါ။

အိႏၵိယေျမာက္ဘက္မွာ နီေပါနဲ႔ တရုပ္ရဲ႕ တိဘက္နယ္ေျမေတြရွိပါတယ္။ ဒါေတြက ေတာေတာင္ထူထပ္လွပါတယ္။ တိုင္းရင္သားအမ်ိဳးမ်ိဳးရဲ႕ ရႈတ္ေထြးမႈေတြေၾကာင့္ တရုက္နဲ႔ အိႏၵိယရဲ႕ အေရွ႕ေျမာက္ေဒသေတြဟာ ဆက္သြယ္ဘို႔ ပိုခက္ခဲေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုျဖတ္ျပီး အိႏၵိယရဲ႕အေရွ႕ဖက္ကေန ဆက္သြယ္ဘို႔ပိုလြယ္ကူျပီး၊ (အာစီယန္) နဲ႔ တရုပ္ကို ေတာင္အာရွနဲ႔ တြဲခ်ိတ္ဘို႔လဲျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အၾကီးမားဆံုး ဖြံျဖိဳးေနၾကတဲ့ တရုပ္နဲ႔ အိႏၵိယၾကားမွာရွိလို႔ ပထဝီသေဘာအရ အခ်က္အျခာက်ပါတယ္။ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္မွာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းမြန္တဲ့ တရုပ္ျပည္၊ အေရွ႕ဖက္မွာ လမ္းပန္းနဲ႔ အေျခခံ အေဆာက္အအံု ေကာင္းတဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံရွိပါတယ္။ မၾကာခင္ကဘဲ ထိုင္းႏိုင္ငံဟာ အျမန္ရတားလမ္းကို လာအိုနဲ႔ မေလးရွား။ တရုပ္အထိ ဆက္သြယ္ဘို႔ ေဒၚလာ ၇၆ ဘီလ်န္ျမွဳပ္ႏွံမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။

တကယ္လို႔ ျမန္မာဟာ တံခါးပြင့္လာမယ္ဆိုရင္ အိႏၵိယအေနနဲ႔ အာစီယန္နဲ႔တရုပ္ကို လမ္းပြင့္ပါလိမ္မယ္။ တရုပ္၊ ထိုင္းနဲ႔ ဗီယက္နမ္တို႔ဆီက ကုန္စည္ေတြဟာ အိႏၵိယကို တိုက္ရိုက္ သယ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ မွန္ပါတယ္ အိႏၵိယအဖို႔ ဖိအား သက္ေရာက္မႈ ခံရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အိႏၵိယအေနနဲ႔ ဒီအရွိန္ကို တိုးသင့္ပါတယ္။

အိႏၵိယစီးပြါးေရးမွာ မၾကာေသးခင္ႏွစ္ေတြအတြင္းမွာ မုန္တိုင္းတိုက္ခံရသလိုရွိခဲ့ပါတယ္။ သူ႔တိုင္းျပည္ထဲမွာလဲ ေစ်းကြက္ကို ဖြင့္ေပးဘို႔ အတားအဆီးေတြ ရွိေနတာပါ။ သူ႔ရဲ႕ အေရွ႕ေမွ်ာ္ အာဂ်င္ဒါဟာလဲ အကန္႔အသတ္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ အျပင္ကလာတဲ့ စီးပြါးေရးတြန္းအားကေန အိႏၵိယရဲ႕ အတြင္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို တြန္းေပးႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။ တရုပ္နဲ႔ အိႏၵိယၾကားက (နသူလ) နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ေနရာမွာ အျပင္ဖိအား ကင္းမဲ့တာမို႔ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈ မရွိလွပါ။

တကယ္လို႔ ျမန္မာပါ ပါလာျပီဆိုရင္ အိႏၵိယအဖို႔ အပူဒဏ္ခံရႏိုင္စရာရွိပါလိမ့္မယ္။ အိႏၵိယမွာ လုပ္ႏိုင္စြမ္းအား မရွိတာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဒီ လုပ္ႏိုင္စြမ္းအားကို အသံုးခ်ဘို႔ရာ အျပင္ဖိတြန္းအား လိုေနတာသာျဖစ္ပါတယ္။

Opening up Myanmar puts heat on India http://www.globaltimes.cn/content/783625.shtml#.UZ0Br5zJJ3w
(စာေရးသူ = ဘန္ေကာက္အေျခစိုက္ The Global Times တရုပ္သတင္းစာ၊ အၾကီးတန္း အယ္ဒီတာ)

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၂-၅-၂ဝ၁၃