Monday, October 1, 2012

ေယဘုယ်ခ်ျခင္း

မမွန္တဲ့စာလံုး မသံုးခ်င္လို႔ “ဘဂၤါလီ-ကုလား” လို႔သံုးတဲ့အခါ သတိထားဘို႔ လိုေနပါတယ္။ အခုျဖစ္ေနတာေတြဟာ “အဆင့္တခုအေနနဲ႔ “ရိုဟင္ဂ်ာ” နာမည္ကို ႏိုင္ငံတကာမွာ အသိအမွတ္ျပဳလာေရးအတြက္ လူေတြသတ္၊ လူေတြအေသခံ၊ အေဆာက္အဦေတြ မီးရွိဳ႕၊ ကိုယ့္ဟာကိုလဲ မီးရွိဳ႕၊ ေနရာရွိသမွ်လိုက္ျပီးေဆာ္ၾသ၊ ကိုယ္လိုခ်င္တာလိုက္မေျပာသူကို ဆႏၵျပ စတာေတြ လုပ္ေနၾကတာျဖစ္တယ္။” ေနာက္အဆင့္ေတြပါ လာပါအံုးမယ္။ မခံခ်င္စိတ္နဲ႔ခ်ည္း လုပ္မရပါ။ အျပစ္တင္တာမွာလဲ သတိထားရပါမယ္။

“ဘဂၤါလီ”
Bangali (ဘဂၤါလီ) ဆိုတာ အိႏၵိယတိုက္ငယ္မွာရွိတဲ့ Caste ဇာတ္ႏြယ္တခုျဖစ္တယ္။ ပန္ဂ်ပ္၊ ဟာရီယားနာ နဲ႔ အူတရာ-ပရာဒက္ရွ္ ျပည္နယ္ေတြမွာ ဟင္ဒူဘာသာဝင္ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးေတြကို Scheduled caste အျဖစ္သတ္မွတ္ထားတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ လူနည္းစုအခြင့္အေရး ရပိုင္ခြင့္ရွိၾကတယ္။ အိႏၵိယအေရွ႕ပိုင္းနဲ႔ ဘဂၤလားဒက္ရွ္မွာေနၾကတဲ့ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးေတြကေတာ့ Bengali ethnic group တိုင္းရင္သားအုပ္စုလို႔ သတ္မွတ္တယ္။ ဘာသာၾကီး ၄ မ်ိဳးလံုးကို ကိုးကြယ္ၾကတဲ့ ဘဂၤါလီေတြရွိပါတယ္။

ျမန္မာ-အိႏၵိယ သမိုင္းေၾကာင္းအရ ကူးလူးဆက္ဆံ ေရာေႏွာေနထိုင္ၾကတာေတြ၊ အျပန္အလွန္ ဖလွယ္ၾကတာေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ Rabindranath Tagore (ရာဘင္ဒရာနတ္သ္-တဂိုး) နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ Santiniketan (သွ်န္တိနိေကတန္) ကို ျမန္မာႏိုင္ငံက စာေပနဲ႔ အႏုပညာေလာကမွာ အလြန္မတန္ ေလးစားၾကတယ္။ သူလဲ ဘဂၤါလီျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးထဲမွာလဲ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွာ ရဲေဘာ္ဂိုရွယ္ဟာ ဘဂၤါလီျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းသား အေရးအခင္းေတြထဲမွာလဲ ျမန္မာဘဂၤါလီ ေက်ာင္းသားေတြပါခဲ့ၾကတယ္။

“ကလား”
အဂၤလိပ္စာလံုးေပါင္း Kāla ကို ျမန္မာအသံထြက္ရင္ “ကလား”။ အဓိပၸါယ္က “ကာလ”၊ အခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။ သသၤကရုိက္၊ (သကၠတဘာသာ) (ဆန္းစ္ခရစ္) ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာလံုးေပါင္းကိုဘဲ “ကလား”၊ “ကုလား” လို႔ အလြယ္ေရးၾကေျပာၾကတယ္။ မတူၾကပါ။ “ကလားဘဇား” ဆိုတဲ့ရုပ္ရွင္ ရွိတယ္။ “ကလား” ဆိုျပီး တာဇံ ဝတၳဳနဲ႔ ဇာတ္ကားထဲမွာ သရုပ္ေဆာင္နာမည္ ပါတယ္။ ျဗိတိသွ်သီခ်င္း (အယ္လ္ဘမ္) တခုကလဲ Kala လို႔ရွိေသးတယ္။ ပထဝီထဲမွာ Kala ဆိုျပီး အာဖကန္နစၥတန္၊ အီရန္၊ ကဇာကစၥတန္၊ ပါကစၥတန္၊ အူဇဘက္ကစၥတန္၊ အိႏၵိယ၊ နီေပါ၊ သီရိလကၤာ၊ အယ္လ္ေဘးနီးယား၊ ႏိုက္ဂ်ီးရီးယား၊ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယား၊ ဂရိစ္ နဲ႔ ေနာ္ေဝႏိုင္ငံေတြမွာ ရွိၾကတယ္။ အမဲေရာင္၊ အနက္ေရာင္ကိုလဲ ကလား ေခၚတာဘဲ။

“ကုလား”
(ဝီကီ) အဘိဓာန္မွာ “ကုလား” ဆိုတာ “ကုလ” ဆိုတဲ့ ပါဠိကေနလာတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ နာမ္အေနနဲ႔ အိႏၵိယႏိုင္ငံသားမ်ား လို႔ ေဖၚျပထားတယ္။ “မုတ္ဆိတ္ထူကုလား၊ ေငြမ်ား၍ကံုထံ (ရာမ၊ ပ။ ၃၄။)” လို႔ ကိုးကားထားတယ္။ နာမဝိသေသန အေနနဲ႔ “ႏိုင္ငံျခားမွလာေသာ၊ ႏိုင္ငံျခား၌ျဖစ္ေသာ” လို႔ဆိုထားတယ္။ ကုလားပဲ၊ ကုလားေရႊ စသျဖင့္။ အခုအေရးမွာ တရားမဝင္ ဝင္လာသူေတြကို ကုလားလို႔ေခၚတာ မွားေတာ့မမွားပါ။

ဒါေပမဲ့ “ဘဂၤါလီ-ကုလား” လို႔ ေျပာတာမွာ အစြန္းမလြတ္ပါ။ အားလံုးကို အျပစ္ေျပာတာဟာ ေျပာင္းျပန္အက်ိဳး ရေစႏိုင္တယ္။ ကုလားဆိုတာ ႏွိမ္ရာက်လို႔ အိႏၵိယေသြးပါသူ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြကို ေလးစားလို႔ေရာ၊ ခ်စ္ခင္လို႔ပါ အဲလို မေခၚတာ မွန္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြတေယာက္ဟာ အဲလိုေသြးပါတယ္။ သူက တခ်ိဳ႕ ေဒါင္ေဒါင္မည္ ျမန္မာ (ဗမာ) ေရႊေတြထက္ ဒီမိုကေရစီအတြက္ ေထာင္သက္ေတြ မ်ားထားသူျဖစ္တယ္။

ေနာက္ထပ္အေရးၾကီးတဲ့အခ်က္တခုကေတာ့ ေျပာစရာရွိရင္ အားလံုးကိုလႊမ္းျခံဳျပီး ေကာင္းတာျဖစ္ျဖစ္ ေဝဖန္စရာျဖစ္ျဖစ္ လုပ္တာက မမွန္ဘူး။ လူမ်ိဳးႏြယ္ကိုလဲ Generalization ေယဘုယ် မခ်သင့္သလို ကိုယ္မကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာတရားတခု ကိုလဲ အျပစ္မတင္မိေအာင္ သတိၾကီးသင့္ၾကပါတယ္။

ေဝါဟာထဲမွာဘဲ ေမ်ာေနရင္လဲ လိုရင္းကိုမေရာက္ေစႏိုင္ပါ။ ကိုယ့္အင္အားေတြကိုလဲ ကိုယ့္ဖက္မွာသာ ရွိေနေစရပါမယ္။ ဟိုလိုလို ဒီလိုလိုသမားေတြကလဲ သတိထားၾကရပါလိမ့္မယ္။ စည္းျခားတတ္ပါမွ စည္းကလံုပါလိမ့္မယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂-၁ဝ-၂ဝ၁၂

ဆရာ သခင္ ဇင္ - ျမန္မာႏိုင္ငံသားမဟုတ္ေသာ ဘဂၤါလီေပါ့..
Tint Swe ျမန္မာႏိုင္ငံသား မဟုတ္တာ အားလံုးပါသင့္တယ္ ထင္ပါတယ္။ ဘာသာေရးခုတံုးနဲ႔က တမ်ိဳး၊ ေငြေပးျပီးဝင္တာကတဖံု။ ခုဆိုရင္ ေငြအလံုးအရင္းနဲ႔လူေတြလဲ လာေနျပီ။ NGO/INGO Fund ကိုင္ျပီး လမ္းေၾကာင္းေနတာေတြက ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြအထိ လႊမ္းမိုးေနျပီ။

Alana Gonmei - Hmmmm.. i wish i could read what you are saying?
Tint Swe - What I wrote is not to generalize when to praise or criticize. As (R) was not to be used official language is Bangali Muslim. There are good peoples in those communities. But arguments in language may not serve the objective. It should be all foreigners from East and West. Moreover there foreign investors as well as NGO and INGOs who penetrated even the political parties.

ဆရာ သခင္ ဇင္ - အလံုးအရင္းနဲ႔ဝင္တာေတာ့ ဟုတ္မယ္ဆရာ... ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပုသိမ္(လ.ဝ.က)က အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က မြတ္ဆလင္တစ္ေယာက္နဲ႔ေဖာက္ျပန္ေနတာ။... အဲ့ဒီမြတ္ဆလင္က မွတ္ပံုတင္မရွိတဲ့ မြတ္ဆလင္ေတြကို မွတ္ပံုတင္လုပ္ေပးတယ္ၾကားရဘူးတယ္၊ အခု ဆရာေျပာသလိုဆို ဧရာဝတီဘက္ကိုေရာက္လာတဲ့ ဘဂၤ ါလီေတြေတာင္ ပါခ်င္ပါေနမယ္ထင္ပါရဲ႔...ရခိုင္ကေန ဧရာဝတီကိုလာတာ ကုန္လမ္း၊ ေရလမ္းအရမ္းလြယ္ေနတာေတြကို အေသအခ်ာစစ္ေဆးသင့္ေနတာ ၾကာပီ။ အခုက လူႀကီးေတြ အာဏာအလုဆံုးေနရာက ဧရာဝတီ ျဖစ္ေနတယ္ဆရာ..