Monday, August 27, 2012

လက္ေထာက္ဆရာဝန္ ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားေရးနွင့္ပတ္သက္၍ ဆရာဝန္ (၈ဝ)ဦးက လက္မွတ္ထိုး၍ ေပးပို႔

Credit to CJMyanmar
"လက္ေထာက္ဆရာဝန္ ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားေရးနွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာဝန္မ်ား၏ သေဘာထားနွင့္ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား"

၁။ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွ ယခုေရြးခ်ယ္စစ္ေဆးမႈသည္ မဆလ အစိုးရလက္ထက္တြင္ အသံုးျပဳခဲ့ေသာ စနစ္ျဖစ္၍ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆဲြျခင္းတစ္မ်ိဳးဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
၂။ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွက်င္းပေသာ စာေမးပဲြ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္နွင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမွာ ျပည့္စံု လံုေလာက္မႈမရိွဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
၃။ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွ စစ္ေဆးေရြးခ်ယ္ေသာ စာေမးပဲြသည္ ဆရာဝန္မ်ားနွင့္ ကိုက္ညီမႈမရိွသည့္ အတြက္ ရိွရင္းစဲြ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ကို အေကာင္းဆံုးေဖာ္ထုတ္ အသံုးခ်ႏိုင္မည္ မဟုတ္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
၄။ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွ ေရြးခ်ယ္မႈသည္ လက္ေထာက္ ဆရာဝန္အျဖစ္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈေပးလိုေသာ ဆရာဝန္ (၃ဝဝဝ) ေက်ာ္ရိွသည့္အနက္ က်န္းမာေရးဝန္ၾကီးဌာနအတြက္ အမွန္တကယ္လိုအပ္သည့္ လက္ေထာက္ ဆရာဝန္တစ္ဦး၏ အရည္အခ်င္းကို အျပည့္အဝ ေဖာ္ထုတ္ေပးႏိုင္ျခင္းမရိွဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
၅။ လက္ေထာက္ ဆရာဝန္ေရြးခ်ယ္မႈတြင္ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔၏ စစ္ေဆးေရြးခ်ယ္မႈကို မလိုလားေသာ္လည္း ဝန္ထမ္းေကာင္းတစ္ဦးျဖစ္ရန္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားမႈကို ခံယူရန္ဆႏၵမ်ား ရိွၾကပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ -
၁။ လက္ေထာက္ ဆရာဝန္ ရာထူးခန္႔ထားေရးတြင္ က်န္းမာေရးဝန္ၾကီးဌာနမွ ဆရာဝန္မ်ားနွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ေရြးခ်ယ္မႈပံုစံျဖင့္ တိုက္ရိုက္ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားေပးပါရန္။
၂။ ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားရာတြင္ က်န္းမာေရး ဝန္ၾကီးဌာနမွသာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈနွင့္ တရားမွ်တမႈရိွေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္။
၃။ အနာဂတ္တြင္ က်န္းမာေရးဝန္ၾကီးဌာန၏ လက္ေထာက္ဆရာဝန္ ခန္႔ထားေရးနွင့္ပတ္သက္၍ တိက်ေသာ စီမံခ်က္မ်ား၊ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား၊ ၾကိဳတင္ျပဳလုပ္ေပးပါရန္။
၄။ ေဆးပညာဘဲြ႔ရ ဆရာဝန္တိုင္း စဥ္ဆက္မျပတ္ ေဆးပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရးအတြက္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေဖာ္ေဆာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္။

သို႔
ဦးသိန္းစိန္
သမၼတ
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
ေနျပည္ေတာ္
ရက္စဲြ-၂ဝ၁၂ ခုနွစ္၊ၾသဂုတ္လ(၂၇)ရက္

အေၾကာင္းအရာ။ ။ ေခတ္စနစ္ႏွင့္မေလ်ာ္ညီေသာ အလုပ္ဝင္ခြင့္ေရြးခ်ယ္မႈပံုစံမ်ားေၾကာင့္ ဘဲြ႔ရဆရာဝန္မ်ား၏ ေတြ႔ၾကံဳခံစားေနရေသာ အခက္အခဲမ်ား။

၁။(က) ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ယခင္တပ္မေတာ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ႏိုင္ငံ့လူဦးေရနွင့္ ဆရာဝန္ အခ်ိဳးအစားကို ေဒသတြင္း အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ တန္းတူညီမွ်ျဖစ္ေစရန္ ဆရာဝန္အေရအတြက္အား တိုးျမႇင့္ေမြးထုတ္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ တိုးျမွင့္ ေမြးထုတ္ခဲ့ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရန္ ဆရာဝန္အလုပ္ေခၚျခင္း၊ ခန္႔အပ္ျခင္းမ်ားကို အခိ်န္နွင့္ တစ္ေျပးညီ ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း မရိွသည့္အတြက္ ၂ဝဝ၉ ခုနွစ္မွစ၍ အလုပ္လက္မဲ့ ဆရာဝန္ဦးေရ မ်ားျပားလာခဲ့ပါသည္။
(ခ) သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္တြင္မူ ပညာရွင္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဝဖန္ ေထာက္ျပမႈ၊ ျပည္သူလူထု၏ ေတာင္းဆိုမႈ၊ အစိုးရ၏ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈ တစ္စိတ္တစ္ေဒသအျဖစ္ က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္တိုးျမွင့္ကာ အလုပ္လက္မဲ့ဆရာဝန္မ်ား ေလ်ာ့နည္းလာေစရန္လည္းေကာင္း၊ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား အလဟႆမျဖစ္ေစရန္အလို႔ငွာ ဆရာဝန္မ်ား အလုပ္ခန္႔ထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရသည္။
(ဂ) လြန္ခဲ့ေသာ ၁ဝ စုနွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္း၌ လက္ေထာက္ဆရာဝန္ ခန္႔ထားေရးတြင္ က်န္းမာေရး ဝန္ၾကီးဌာနမွ တိုက္ရိုက္ ေခၚယူခန္႔အပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂ဝ၁၁-ခုနွစ္စက္တင္ဘာလမွစ၍ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွ တစ္ဆင့္ ေခၚယူခန္႔အပ္ခဲ့ပါသည္။ ၂ဝ၁၁-ခုနွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၃ဝ)ရက္ေန႔တြင္ လက္ေထာက္ ဆရာဝန္ (၅ဝဝ) ကို ေရြးခ်ယ္ ေခၚယူခန္႔အပ္ခဲ့ျပီး ၂ဝ၁၂ ခုနွစ္ ဧျပီလတြင္ စတင္ အလုပ္ဝင္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ယခု ၂ဝ၁၂ ခုအတြင္းမွာပင္ လက္ေထာက္ဆရာဝန္ (၁၅ဝဝ) ထပ္မံေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားရန္ ၂-၇-၂ဝ၁၂ တြင္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားမွတဆင့္ ေၾကာ္ျငာ ေခၚယူခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရျပီး သာမန္အားျဖင့္ လက္ေထာက္ဆရာဝန္ျဖစ္လိုေသာ လူငယ္ဆရာဝန္မ်ား ေက်နပ္ နွစ္သက္ၾကသည္ကို သိရိွရပါသည္။

၂။ (က) သို႔ရာတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွတဆင့္ ဆရာဝန္မ်ား အလုပ္ေခၚယူခန္႔အပ္ျခင္းမ်ားကို အေသးစိတ္ ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုသူဆရာဝန္မ်ား၊ အမ်ားျပည္သူမ်ား၏ အျမင္တြင္ ေဝဖန္ဆန္းစစ္စရာမ်ား၊ ဝိဝါဒ ကဲြျပားစရာမ်ားနွင့္ ေမးခြန္းထုတ္စရာမ်ား ရိွေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
(ခ) ပထမအၾကိမ္ လ/ထဆရာဝန္ (၅ဝဝ) ေခၚယူရာတြင္ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွ လူေတြ႔ စစ္ေဆး ေမးျမန္းျခင္းျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ရာ ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုခဲ့သူမ်ားနွင့္ ေလ့လာသူမ်ားတြင္ ေဝဖန္စရာ ေထာက္ျပစရာမ်ားနွင့္ မေက်နပ္မႈမ်ား ရိွခဲ့ပါသည္။
(ဂ) လူေတြ႔ေမးျမန္းစစ္ေဆးရာတြင္လည္း အဓိကသက္ဆိုင္ေသာ က်န္းမာေရးဝန္ၾကီးဌာနမွ အနည္းငယ္သာ ေမးျမန္းခဲ့ျပီး ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွ ေမးျမန္းခဲ့ေသာေမးခြန္းအခ်ိဳ႕မွာ ေျဖဆိုသူ ဆရာဝန္မ်ားနွင့္ လံုးဝ မအပ္စပ္ေသာ ေမးခြန္းမ်ား ေမးခဲ့ျခင္းကို ေတြ႔ရပါသည္။ ဥပမာ-တံတားတစ္ခု၏ အရွည္ကို ေပျဖင့္အတိအက်ေမးျခင္း၊ လမ္းအရွည္ကို မိုင္ျဖင့္ အတိအက် ေမးျခင္း၊ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပဲြ မတိုင္မီကာလျဖစ္၍ ကမၻာသိ အတိုက္အခံပါတီ ေခါင္းေဆာင္ အမ်ိဳးသမီး၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိပါးေစေသာ Leading Question မ်ားေမးျခင္း။
(ဃ) ေရြးခ်ယ္ခံရသူမ်ားနွင့္ ေရြးခ်ယ္မခံရသူမ်ားအၾကား သတ္မွတ္ထားေသာ စံနႈန္းမရိွျခင္း၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရိွျခင္း၊ တိက်ေသခ်ာေသာ မူဝါဒက်င့္သံုးခဲ့ျခင္း မရိွခဲ့မႈတို႔ေၾကာင့္၊ ေရြးခ်ယ္မခံရသူမ်ား အခ်ိဳ႕မ်ားစြာ ထိခိုက္နစ္နာခဲ့ရပါသည္။
(င) ထို႔ျပင္ တပ္မေတာ္အရာရိွမ်ား ဌာနဆိုင္ရာအၾကီးအကဲမ်ားနွင့္ နီးစပ္ပတ္သက္ေသာ ဆရာဝန္ အမ်ားစု ေရြးခ်ယ္ခံရျခင္းနွင့္ ေဆးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ထူးခြ်န္ထက္ျမက္ခဲ့သူအခ်ိဳ႕ ေရြးခ်ယ္မႈ မခံရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ "ဘက္လိုက္မႈမ်ား၊ အဂတိလိုက္စားမႈမ်ား ရိွႏိုင္သည္" ဟူေသာ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလာေစျပီး ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုခဲ့သူမ်ားနွင့္ အမ်ားျပည္သူတို႔၏ သံသယကို တိုးပြားေစခဲ့ပါသည္။ ဥပမာ-ေဆးတကၠသိုလ္တြင္ ဂုဏ္ထူးမ်ားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သူ တစ္ဦးကို ႏိုင္ငံျခားမသြားဘဲ ျပည္တြင္းတြင္သာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရန္ ၾသဝါဒေပးျပီး ေရြးခ်ယ္မႈ မျပဳခဲ့ျခင္း၊ စိတ္အေျခအေန ပံုမွန္ မဟုတ္ေသာ ဆရာဝန္တစ္ဦးအား အလုပ္ခန္႔အပ္ခဲ့ျပီး ယခုအခါ ထိုဆရာဝန္အား တာဝန္မွ ရပ္နားထားသည္ဟု ၾကားသိရပါသည္။

၃။ ထိုသို႔ အမ်ားေဝဖန္မႈမ်ားရိွသျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွ ယခုတစ္ၾကိမ္တြင္ ေရြးခ်ယ္ေရးပံုစံကို ေျပာင္းလဲခဲ့ေသာ္လည္း ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုရမည့္သူမ်ားနွင့္ ေလ့လာသူအခ်ိဳ႕က အရင္တစ္ၾကိမ္ထက္ ပိုမိုဆိုးရြားေသာ စနစ္တစ္ခုအျဖစ္သံုးသပ္ၾကပါသည္။ (က) ယခုအၾကိမ္ေခၚယူရာတြင္ ယခင္လူေတြ႔စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ အဆင္မေျပခဲ့ေသာ ဆရာဝန္မ်ားအတြက္ ေရးေျဖစာေမးပဲြမ်ား ပါဝင္လာျပီး ထိုစာေမးပဲြမ်ားသည္ လက္ေထာက္ ဆရာဝန္ေကာင္း တစ္ဦး၏ အရည္အခ်င္းကို တိုင္းတာရာတြင္ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္မႈ အရိွဆံုး ပံုစံမဟုတ္ဘဲ ေရွးယခင္အစိုးရမ်ား (မဆလ၊ နဝတ) လက္ထက္မ်ားတြင္ က်င့္သံုးခဲ့ေသာ စနစ္ေဟာင္းပံုစံ ျဖစ္ေနျခင္းမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ တိုးတက္ေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ေနေသာ လက္ရိွအစိုးရ၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခိုက္ေစပါသည္။
(ခ) ထိုေရး/ေျဖစာေမးပဲြတြင္ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာနွင့္ အေထြေထြ ဗဟုသုတဘာသာရပ္မ်ား ပါဝင္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝင္အဖဲြ႔မွ ေျဖဆိုမည့္သူမ်ားၾကိဳတင္ေလ့လာႏိုင္ရန္ ထုတ္ျပန္ ထားေသာ ေမးခြန္းေဟာင္း ပံုစံမ်ားအရ ေမးျမန္းထားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ ေခတ္နွင့္ ေလ်ာ္ညီမႈရိွ/မရိွ၊ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္၏ အလုပ္အကိုင္၊ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းနွင့္ ကိုက္ညီမႈ ရိွ/မရိွ ဆန္းစစ္စရာ မ်ားစြာရိွေနပါသည္။
ဥပမာ - အေထြေထြဗဟုသုတ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေမးျမန္းေသာ ေမးခြန္းပံုစံတြင္ ပါဝင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ားစုမွာ သင့္ေလ်ာ္မွ်တမႈ မရိွေသာ၊ သဘာဝမက်ေသာ ေမးခြန္းမ်ားဟု ယူဆၾကပါသည္။ သမၼတၾကီး၏မိန္႔ခြန္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အၾကီးအကဲမ်ား၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားကို သံုးသပ္ခိုင္းျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ အလြတ္ေျဖဆိုခိုင္းျခင္းမွာ အင္မတန္ သဘာဝ မက်ေသာ ေမးခြန္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ သမၼတမိန္႔ခြန္းဆိုသည္မွာ ေျပာသူေရာ၊ သံုးသပ္သူမ်ားပါ အလြတ္ေျပာဆိုျခင္း၊ ေရးသားျခင္း မျပဳေကာင္းပါ။ (သမၼတၾကီး ဦးသိန္းစိန္ကိုယ္တိုင္ မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားရာတြင္ လိုအပ္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို စာရြက္မ်ား ၾကည့္ေျပာျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား အေၾကာင္းအရာတင္ျပလိုလွ်င္ စာရြက္မ်ားၾကည့္၍ တင္ျပျခင္းမွာ သဘာဝက်ပါသည္။)
(ဂ) ယခုမ်ိဳးဆက္ဆရာဝန္မ်ားသည္ ပါတီႏိုင္ငံေရးကင္းရွင္းရမည္ဆိုေသာေခတ္၊ သတင္းမီဒီယာ လြတ္လပ္မႈ မရိွေသာ ေခတ္မ်ားတြင္ ၾကီးျပင္းလာခဲ့ရသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ထိုသူမ်ားကို ႏိုင္ငံတကာ၏ ႏိုင္ငံေရးမ်ား အေၾကာင္း၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေၾကာင္းကို ခုနွစ္သကၠရာဇ္ အတိအက်ျဖင့္ ေျဖဆိုခိုင္းျခင္းမွာ "လသား ကေလးငယ္ကို ေျပာင္းဆန္ထမင္းေကြၽးေနသကဲ့သို႔> ရိွပါသည္။
(ဃ) လက္ေထာက္ ဆရာဝန္တစ္ဦးအတြက္ ႏိုင္ငံတကာ ပထဝီအေနအထားထက္ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ ဖဲြ႔စည္းပံု အေနအထားကို သိေနဖို႔က ပို၍အေရးၾကီးပါသည္။ သမိုင္းျဖစ္စဥ္မွတ္တမ္းမ်ားကို အလြတ္ရေနျခင္းထက္ လူ႔ခနၶာကိုယ္၏ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္မ်ားကို မွတ္မိေနရန္ ပို၍အေရးၾကီးပါသည္။

၄။(က) ဆရာဝန္တစ္ဦးသည္ မိမိအသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမႈအတြက္ လြတ္လပ္စြာ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရိွပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွ စာေမးပဲြကို မျဖစ္မေနေျဖဆိုရန္မလိုေသာ္လည္း ၂ဝဝ၈-ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ပုဒ္မ ၃၆၆(က)တြင္ "ႏိုင္ငံသားတိုင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္က ခ်မွတ္ထားေသာ ပညာေရးဆိုင္ရာမူဝါဒမ်ားနွင့္အညီ ပညာ သင္ၾကားပိုင္ခြင့္ရိွသည္" ဟူေသာ ျပဌာန္းခ်က္အရ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေဆးပညာမ်ား ဆက္လက္သင္ၾကားႏိုင္ရန္မွာ အစိုးရ လက္ေထာက္ ဆရာဝန္ျဖစ္မွသာလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
(ခ) ေရြးခ်ယ္ျခင္းမခံရေသာ ဆရာဝန္မ်ားသည္ ဘဲြ႔လြန္သင္တန္းမ်ား တက္ေရာက္ႏိုင္မည့္ အခြင့္အေရး မရိွသည့္အတြက္ M.B., B.S ဘဝနွင့္သာ အဆံုးသတ္ရမည္ေလာ ဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။
(ဂ) ေရြးခ်ယ္မခံရေသာ္လည္း ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္ေသာမိဘမ်ား၏ သားသမီးဆရာဝန္မ်ားသည္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားရိွ ဘဲြ႔လြန္ စာေမးပဲြမ်ားကို ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ (ဥပမာ- MRC exam, AMC, USMLE) ထိုဆရာဝန္မ်ားသည္ ျပည္ပတြင္ပညာသင္ၾကားျပီး ျပည္ပတြင္သာ အေျချပုေနထိုင္သြားခဲ့လွ်င္ ဆရာဝန္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ေသာ မိခင္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ တန္ဖိုးရိွေသာ လူ႔စြမ္းအားအရင္းျမစ္မ်ား ဆံုးရံႈးျခင္းဟု မွတ္ယူႏိုင္ပါသည္။
(ဃ) အစိုးရဝန္ထမ္းမဟုတ္ေသာ ဆရာဝန္မ်ားသည္ ျပင္ပတြင္ ေဆးကုသခြင့္ရိွေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဦးတည္ခ်က္ (၁၂) ရပ္တြင္ပါဝင္ေသာ "တစ္မ်ိဳးသားလံုးက်န္းမာၾကံ့ခိုင္ေရး" ဟူေသာ ဦးတည္ခ်က္ ျပည့္စံုရန္မွာ တိုင္းျပည္ အေျခအေနအရ Private Sector မ်ားထက္ Government/Public Sector မ်ားက ပိုမိုအေရးၾကီးသည္ကို သတိျပဳသင့္ပါသည္။ (ဥပမာ-ျပည္တြင္းတြင္ ပုဂၢလိကေဆးရံုမ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္သူအမ်ားစုတို႔သည္ ထိုေဆးရံုမ်ားတြင္ ကုသရန္ ေငြေၾကးျပည့္စံုမႈမရိွပါ။)
(င) ၂ဝ၁၂ ခုနွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ (၅)ရက္ ကသာျမိဳ႕၊ ကုတင္(၁ဝဝ)ဆံ့ေဆးရံုၾကီးတြင္ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္းမွ လက္ရိွျပည္တြင္းဆရာဝန္ဦးေရမွာ ၂၆ဝဝဝ ခန္႔ရိွျပီး ထိုဆရာဝန္ဦးေရ၏ သံုးပံုႏွစ္ပံုသာ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈေပးရန္ ခန္႔ထားႏိုင္ခဲ့ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ဆရာဝန္နွင့္ လူနာအခ်ိဳးအစားမွာ (၁း၃ဝဝဝ) ျဖစ္သည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်က္ကိုၾကည့္လွ်င္ ရိွရင္းစဲြ တန္ဖိုးရိွလွစြာေသာ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ားကို အျပည့္အဝ အသံုးမခ်ႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ "တစ္မ်ိဳးသားလံုး က်န္းမာၾကံ့ခိုင္ေရး” ဦးတည္ခ်က္ကို ေမွးမိွန္ေစပါသည္။

၅။(က) လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ားကို ေကာင္းစြာအသံုးမခ်ႏိုင္သျဖင့္ အေျခအေနအရ လက္ေထာက္ ဆရာဝန္ဦးေရကို (၁၅ဝဝ)သာ ေခၚယူႏိုင္ျခင္းကို အမ်ားကလက္ခံႏိုင္ၾကေသာ္လည္း ျပီးခဲ့သည့္ ၁ဝ စုနွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္း က်န္းမာေရး ဝန္ၾကီးဌာနမွ လက္ေထာက္ဆရာဝန္မ်ား တိုက္ရိုက္ ခန္႔အပ္ခဲ့ျခင္းကို ေျပာင္းလဲ၍ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္ အဖဲြ႔ မွတဆင့္ ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ျခင္း မွာ မည္သို႔မွ် မသင့္ေလ်ာ္ပါ။
(ခ) ဆရာဝန္မ်ားသည္ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္ ပါဝင္သိရိွရမည္ မွန္ေသာ္လည္း လက္ေထာက္ဆရာဝန္တစ္ဦး၏ အဓိကလိုအပ္ခ်က္မွာ အမ်ားျပည္သူ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ ေပးႏိုင္ေရး၊ ဆရာဝန္ က်င့္ဝတ္နွင့္အညီ ႏိုင္ငံ၏က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈစနစ္ကို တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေအာင္ ၾကံေဆာင္ေရးတို႔သာ ျဖစ္ပါသည္။
(ဂ) ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔အေနျဖင့္ ဆရာဝန္မ်ားထံမွ မည္သည့္ အရည္အခ်င္းမ်ားကို လိုခ်င္၍ ယခုစာေမးပဲြကို က်င္းပျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အေသးစိတ္ထုတ္ျပန္ရန္နွင့္ အမ်ားျပည္သူသိေစရန္ ေၾကာ္ျငာျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သင့္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ တရားမွ်တ၍ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ၾကိဳးပမ္းသင့္ပါသည္။
(ဃ) က်န္းမာေရးဝန္ၾကီးဌာနအေနျဖင့္လည္း ဆက္လက္တိုးခ်ဲ႕သြားမည့္ လူထုက်န္းမာေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အစီအစဥ္မ်ား၊ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား အနာဂတ္အလုပ္လက္မဲ့ဆရာဝန္ နည္းပါးေစေရး ဦးတည္ခ်က္မ်ား၊ က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္ လိုအပ္မႈမ်ားကို ျပည္သူအားလံုး သိရိွေစရန္ အသိေပးေၾကာ္ျငာသင့္ပါသည္။ အေရြးခ်ယ္မခံရေသာ ဆရာဝန္မ်ားအေနျဖင့္ ေနာက္တစ္ၾကိမ္တြင္ မည္ကဲ့သို႔ေသာအရည္အခ်င္းမ်ားနွင့္ ျပည့္စံုေစရန္ျပင္ဆင္ထားရမည္၊ မည္သည့္အခိ်န္တြင္ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ေခၚယူမည္၊ လူဦးေရမည္မွ်ေခၚယူမည္ကို ၾကိဳတင္၍ တိက်ေသခ်ာစြာ ထုတ္ျပန္ေပးသင့္ပါသည္။

၆။(က) အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္း အပိုဒ္(၂၁)အပိုဒ္ခဲြ(၂)မွာဆိုလွ်င္ လူတိုင္းတြင္ မိမိ၏ ႏိုင္ငံရိွ ျပည္သူ႕ဝန္ထမ္းအဖဲြ႔၌ ဝင္ေရာက္ႏိုင္ရန္ တူညီသည့္အခြင့္အေရးရိွသည္။ အပိုဒ္(၂၃)အပိုဒ္ ခဲြ(၁)အရ လူတိုင္းတြင္ အလုပ္လုပ္ရန္လည္းေကာင္း၊ မိမိႏွစ္သက္ရာ အသက္ေမြးမႈ အလုပ္အကိုင္ကို လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ရန္လည္းေကာင္း၊ တရားမွ်တ၍ လုပ္ေပ်ာ္ေသာ အလုပ္ခြင္၏အေျခအေနကိုရရိွရန္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ရျခင္းမွ အကာအကြယ္ရရိွွရန္လည္းေကာင္း၊ အခြင့္အေရးရိွသည္ဟု ေဖာ္ျပထားေသာေၾကာင့္ လက္ေထာက္ ဆရာဝန္ ျဖစ္ခြင့္မရေသာ ဆရာဝန္မ်ား၏ဘဝသည္ လူ႔အခြင့္အေရးကို အျပည့္အဝမရေသာဘဝမ်ား ျဖစ္ေနပါသည္။
(ခ) ၂ဝဝ၈-ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ "ပုဒ္မ (၂၅) ႏိုင္ငံေတာ္သည္ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ မ်ား၏အက်ိဳးကို ကူညီေဆာင္ရြက္မည္၊ ပုဒ္မ(၂၈-က) ႏိုင္ငံေတာ္သည္ ျပည္သူမ်ား၏ ပညာေရးနွင့္ က်န္းမာေရး တိုးတက္ေစေရးတို႔အတြက္ အေလးထား ေဆာင္ရြက္ရမည္၊ ပုဒ္မ(၃၁) ႏိုင္ငံေတာ္သည္ ျပည္သူမ်ား အလုပ္လက္မဲ့ နည္းပါးေစရန္ တတ္ႏိုင္သမွ် ကူညီေဆာင္ရြက္ ရမည္၊ ပုဒ္မ(၂၁-က) ႏိုင္ငံသားတိုင္းသည္ ဤဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ သတ္မွတ္ ျပဌာန္းထားသည့္ တန္းတူညီမွ်မႈ အခြင့္အေရး၊ လြတ္လပ္မႈ အခြင့္အေရး၊ တရားမွ်တမႈအခြင့္အေရးတို႔ ခံစားခြင့္ရိွသည္" ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

၇။ (က) က်န္းမာေရးဝန္ၾကီးဌာနေအာက္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ၾကရမည္ျဖစ္ေသာ လက္ေထာက္ ဆရာဝန္မ်ား၏ အရည္အခ်င္းကို အဓိကသက္ဆိုင္ေသာ က်န္းမာေရးဝန္ၾကီးဌာနမွ ဦးေဆာင္ျပီး မစစ္ေဆးဘဲ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွ ဦးေဆာင္စစ္ေဆးခန္႔အပ္ျခင္းမွာ ေခတ္ႏွင့္ မေလ်ာ္ညီေသာစနစ္တစ္ခုဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
(ခ) ဆရာဝန္ျဖစ္ထိုက္သျဖင့္ က်န္းမာေရးဝန္ၾကီးဌာနမွ (ဆမ)လက္မွတ္အပ္နွင္းထားျပီးျဖစ္ေသာ ဆရာဝန္မ်ားမွ မိမိႏိုင္ငံအတြက္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္လိုေသာေၾကာင့္ အလုပ္ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ ယခင္ကအတိုင္း က်န္းမာေရး ဝန္ၾကီးဌာနမွသာ တိုက္ရိုက္ေခၚယူခန္႔အပ္ျခင္းကိုသာ လိုလားပါသည္။ စနစ္က်ေသာ တရားမွ်တသည့္မူ မရိွဘဲ ေရြးခ်ယ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွ ဝင္ခြင့္စာေမးပဲြ မ်ားေၾကာင့္ သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္၏ Clean Government မွာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာ ႏိုင္ပါသည္။
(ဂ) ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔မွ ယခုပံုစံမ်ိဳးျဖင့္ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ားကို ဆက္လက္ ျပဳလုပ္ေနမည္ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံအေပၚ ေစတနာထားျပီး လက္ေထာက္ဆရာဝန္အေနျဖင့္ ဝန္ထမ္းျဖစ္လိုေသာ ဆရာဝန္မ်ားကိုလည္း စိတ္ဓါတ္ပ်က္ျပားေစျပီး တန္ဖိုးရိွသည့္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ားလည္း ဆံုးရံႈးယုတ္ေလ်ာ့ သြားေစႏိုင္ပါသည္။ သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္၏ အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ အေပါင္းလကၡဏာ ေဆာင္ေသာ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းလာေသာ္လည္း ေက်ာင္းျပီးစ ဆရာဝန္မ်ား၏ဘဝမ်ားသည္ ယခင္အစိုးရ လက္ထက္ ကထက္ပင္ ပိုမိုဆိုးရြားေသာစနစ္ႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔ေနရသည္ကို သမၼတၾကီး၊ ဆရာဝန္ျဖစ္ေသာ ဒုတိယသမၼတၾကီး၊ အဓိက သက္ဆိုင္ေသာ က်န္းမာေရးဝန္ၾကီးဌာနမွ အထူးတလည္ ျပဳျပင္ေပးေစလိုပါသည္။ တရားဥေပဒစိုးမိုးေရးနွင့္ တည္ျငိမ္ ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နွင့္တကြ လႊတ္ေတာ္ ေကာ္မတီဥကၠ႒မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ အမတ္မင္းမ်ားအေနျဖင့္ လက္ေထာက္ဆရာဝန္အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္လိုေသာ ဆရာဝန္မ်ားအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးျဖစ္ေစေသာ အက်ိဳးမရိွသည့္ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔၏ ဝင္ခြင့္စာေမးပဲြမ်ားနွင့္ပတ္သက္ျပီး သေဘာထားတိုက္ဆိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားရိွပါက လႊတ္ေတာ္အတြင္း တင္ျပေဆြးေႏြးၿပီး အေရးတယူေဆာင္ရြက္ေပးေစလို ပါေၾကာင္း ဆႏၵျပဳလိုက္ရပါသည္။

I congratulate all 80 fellow doctors. They are much better than our old batches in terms of correct and clear expression of what doctors need. Their demand/appeal is legitimate and I sincerely and strongly support their call.